2021 Azoren

Augustus 2021 konden we eindelijk weer op reis. Dit keer gekozen voor Sao Miguel, het grootste eiland van de Azoren. Met een huurauto zijn we over het gehele eiland gezworven vanuit 2 hotels. De vliegreis, huurauto en geweldige hotels zijn uitstekend geregeld door Reisbureau Oud Beijerland waar Eva en haar team altijd hun uiterste best doen.

We hebben meer dan 30 uitzichtpunten, sommige meerdere keren vanwege slecht zicht of beter licht, bezocht. Wandelingen gedaan en vooral genoten van de prachtige natuur. Voor vragen/opmerkingen sta ik altijd open.

Hieronder een indruk van dag 1. Deze dag hebben we vanuit Capelas de westzijde van het eiland bezocht. Uitzichtpunten als Boca do Inferno, Cerrado da Freiras, Vista do Rei, Pico do Carvao, Mosteiros en Cumeeiras leveren geweldige kansen op.

Dag 2 ging van Pico do Carvao met zonsopgang naar Coroa da Matata en Cha Gorrena. Via Irea, Ribeira en Cavalo eindigden we de dag met een zonsondergang aan de kust bij Mosteiros.

Dag 3 pakte ik de zonsopkomst bij Pico do Carvao weer mee. Daarna via het binnenland naar Villafranca. aan het einde van de middag Lagoa do Fogo bezocht. Nadat dit meer in de morgen niet te zien was vanwege mist en bewolking.

Dag 4 zou een wat sombere dag worden. Dus er voor gekozen de wandeling Janela do Inferno te doen. Op de terugweg het dorpje Agua de Pau bezocht

Dag 5 hebben we een rit gemaakt naar Povaocao en via Faial da Terra het Miradouro do Pico do Ferro bezocht. Vanaf dit punt heb je een mooi uitzicht over Furnas.

Dag 6 ging via Ponto do Sossego en Pico Bartolomeu naar de vuurtoren van Ponto do Arnel. Ik adviseer om de 25% afdaling naar de vuurtoren NIET met de auto te auto te doen. De koppeling vindt vooral de rit weer naar boven niet leuk. Daarna via de noordkust naar Salto do Cavalo en Castelo do Branco gereden. En de avond afgesloten met bijzondere blik op Lagoa do Fogo.

Dag 7 vlogen we in de middag weer terug naar Nederland. Dus we hadden nog een paar uur om nog wat hoogtepunten in het westen te bezoeken. Dus via Lagoa do Fogo, Miradoura Bela Vista, Miradouro da Grota do Inferno, Miradouro do Cerrado das Freiras en Feteiras weer naar het vliegveld gereden.